UROŠ BIČANIN 

Uroš Bičanin se je violino začel učiti na glasbeni šoli Franca Šturma pri prof. Heleni Zalaznik, nadaljeval na Srednji   glasbeni in baletni šoli v Ljubljani pri prof. Arminu Sešku in leta 2013 diplomiral na Akademiji za glasbo v   Ljubljani v razredu prof. Gorjana Košute. Svoje znanje je nato izpopolnjeval še na Univerzi za umetnost v   Gradcu pri prof. Idi Bieler. Redno koncertira v več zasedbah, kot so komorni godalni orkester Ljubljanski   solisti, FB banda z Matetom Bekavcem, SFK Symphony – Celovec, Philharmonie Salzburg, Camerata   Sinfonica Austria, redno igra v različnih komornih sestavih ter kot substitut sodeluje s simfoničnima   orkestroma RTV Slovenija in Slovenske filharmonije ter komornim godalnim orkestrom Slovenske   filharmonije. Že od študijskih časov se udeležuje glasbenih turnej, na katerih je v različnih zasedbah nastopil po vsej Sloveniji, širom Evrope, v Omanu, Braziliji, Peruju, Argentini in na Kitajske.

Svoj čas rad namenja tudi razvoju ljubiteljske glasbene scene, kjer deluje kot koncertni mojster Simfoničnega orkestra Domžale-Kamnik. Izjemno predan je pedagoškemu delu, ki mu posveča glavnino svojega časa. Pri tem vidi lastno koncertno dejavnost kot dragoceno dodano vrednost k pestrosti izkušenj in znanj, ki jih lahko posreduje svojim učencem, saj mu omogoča, da ostaja v stiku z najnovejšimi izvajalskimi praksami in trendi, hkrati pa svoje znanje in veščine vedno znova v različnih glasbenih vlogah preverja in potrjuje na koncertnih odrih. Aktivno glasbeno udejstvovanje mu omogoča tudi platformo za lasten umetniški razvoj. Od leta 2013 je učitelj violine na Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana, kjer poučuje na nižji in srednji stopnji. O njegovi predanosti temu poklicu pričajo nešteti uspešni javni nastopi njegovih učencev in dijakov tako znotraj KGBL kot tudi v organizaciji institucij izven njegove matične šole (Revija ljubljanskih glasbenih šol, Zveza slovenskih glasbenih šol, EMARS idr.). Njegovi učenci so v vlogah solista, koncertnega mojstra, vodje sekcije, tuttista ali kot člani različnih komornih zasedb med drugim nastopili v uglednih slovenskih glasbenih ustanovah, kot so Slovenska filharmonija, Gallusova dvorana Cankarjevega doma, Kulturni dom Cerknica, Kulturni dom Janeza Trdine v Novem mestu idr. Redno uspešno opravljajo sprejemne preizkuse na različnih glasbeno-izobraževalnih ustanovah doma in v tujini ter si tako v zahtevni konkurenci zagotavljajo mesto za svoje nadaljnje izobraževanje. Rezultati njegovega dela z naslednjimi rodovi violinistov so vidni in priznani tudi na mnogih tekmovanjih na državnem in mednarodnem nivoju, kjer so njegovi varovanci med drugim osvojili že več prvih nagrad z doseženim največjim številom možnih točk (tekmovanje Leona Pfeiferja, Mladi violinist, državno tekmovanje Temsig, Musica Goritiensis v Gorici, Mladi virtuozi v Zagrebu, Međunarodni susreti violinista v Novem Sadu). Za svoje pedagoško delo je na tekmovanju Leona Pfeiferja prejel tudi posebno nagrado žirije za učitelja violine. Kljub uspehom njegovih učencev na tekmovanjih se pri pedagoškem poklicu drži vodila, da za razvoj dobrega glasbenika tekmovanja niso nujno potrebna, so le eno izmed možnih sredstev na poti do cilja. Veliko večjo težo daje rednemu delu, vztrajnemu napredku in zdravemu razvoju osebnosti učenca na dolgi rok kot pa posameznim rezultatom s tekmovanj. Verjame, da je to recept za uspešno in zadovoljno glasbeno življenje, naj bo to na ljubiteljskem ali poklicnem nivoju.

Poglej tudi